نحوه نصب درست کولر گازی اسپلیت

شروع موضوع توسط mr-install ‏4 آوریل 2017 در انجمن آموزش نصب کولر گازی اسپلیت

  1. mr-install

    mr-install متخصص نصب درب اتوماتیک و کرکره برقی

    حتما در سایت های مختلفی مباحث مختلفی در مورد نحوه نصب کولر گازی و آموزش نصب کولر گازی مشاهده نموده اید و می دانید که نصب کولر گازی از لوله کشی لوله مسی شروع شده و سپس با شارژ گاز و وکیوم کردن و یه مقدار کار الکتریکی انجام می شود ولی در اینجا قصد داریم یک سری نکات مهمی که برای نصب درست کولر گازی الزامی است را بیان کنیم تا کولر گازی اسپلیت بدرستی در طی سال کار کند.
    1. روبروی یونیت خارجی ( کندانسور کولر گازی) هیچ نوع مانعی قرار نداشته باشد و یا رو به دیوار نصب نشود تا بتواند گردش هوا بخوبی انجام شده و عمر دستگاه نیز کم نشود.
    2. کندانسور کولر گازی اسپلیت را به هیچ وجه در جاهایی که ممکن است برف یا باران بطور مستقیم به آن بخورد نصب نکنید.
    3. یونیت داخلی کولر ( اواپراتور کولر گازی) باید حتما تراز نصب گردد و همچنین در نقطه ای از اتاق نصب گردد تا تعمیرات و سرویسکاری براحتی قابل انجام باشد.
    4. کندانسور کولر گازی ( یونیت خارجی ) باید در مکانی نصب گردد که زیاد در معرض گرما نباشد مثلا تحت دود دودکش نباشد و یا در معرض مستقیم آفتاب نباشد زیرا کارایی و راندمان دستگاه پایین می آید.
    5. یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت را در مکانی که در معرض نور آفتاب است نصب نکنید زیرا باعث جمع شدن آب در آن و افت کارایی دستگاه میگردد.
    6. اواپراتور کولر( بخش داخلی کولر گازی ) را در معرض گرد و غبار شدید نصب نکنید مثلا برای کارگاههای صنعتی در مکانی نصب کنید تا کمتر در معرض گرد و غبار باشد تا کارایی دستگاه پایین نیاید.
    7. حتما بخوبی دقت نمایید که در هنگام نصب کولر گازی و خصوصا لوله کشی لوله مسی در آن به هیچ وجه هیچ نوع گرد و غبار و ریز تراشه و حتی آب در لوله های رفت و برگشتی و مبرد وجود نداشته باشد زیرا به مرور زمان باعث خرابی کولر گازی می شود.
     
    آخرین ویرایش: ‏6 آوریل 2017
  2. rezastart

    rezastart درب پارکینگی و کرکره برقی و هوشمند سازی ساختمان

    نکته دیگری که باید رعایت کرد این هستش که از یک محافظ یا کنتاکتور برق نیز استفاده نماییم تا در برابر نوسانات برق نیز کولر آسیب نبیند زیرا بخشهای برقی کولر گازی اسپلیت بشدت به نوسانات برق حساس است.