تفاوت آی پی داینامیک Dynamic IP و آی پی استاتیک در نصب دوربین مدار بسته

شروع موضوع توسط rahimweb ‏12 ژانویه 2018 در انجمن آموزش نصب دوربین مدار بسته

  1. rahimweb

    rahimweb نصب کولر گازی و کرکره برقی

    یکی از مهمترین درخواست هایی که امروز خیلی از مشتریان بعد از نصب دوربین مدار بسته دارند این است که تصویر دوربین مربوطه را روی موبایل خود و یا روی تبلت و کامپیوتر از راه دور بصورت اینترنتی بتوانند مشاهده کنند تا بدین صورت از هر جایی در کشور بتوانند تصاویر دوربین های خود را داشته باشند. حتما می دانید که به این امر انتقال تصویر روی موبایل گفته می شود. البته مطالب زیادی در زمینه آموزش نصب دوربین مدار بسته وجود دارد که آموزش انتقال تصویر روی موبایل در آنها ارائه شده است ولی ما در اینجا قصد داریم به سوالی که در باره پیش می آید بپردازیم.
    در واقع در هنگام انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی موبایل باید بدانید آی پی IP چیست ولی خود این آی پی در دو نوع کلی است:

    • آی پی داینامیک Dynamic IP
    • آی پی استاتیک Static IP یا Valid IP


    • آی پی داینامیک Dynamic IP : همانطور که از نام آن پیداست یعنی آی پی که تغییر می کند در واقع آی پی مودم شما هر موقع که خاموش و روشن می شود تغییر می کند.
    • آی پی استاتیک Static IP : این نوع آی پی یعنی با خاموش و روشن شدن مودم تغییر نمی کند و همیشه ثابت است.


    آیا انتقال تصویر بین آی پی داینامیک و استاتیک فرق دارد؟

    خیر، باید دقت کنید که انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی موبایل چه آی پی داینامیک باشد و چه استاتیک فرق ندارد و در هر دو صورت می توان تصویر گرفت ولی تفاوت در اینجاست که اگر آی پی مودم استاتیک Static نباشد هر دفعه تعویض شده و دیگر شما نمی توانید از راه اینترنت با آی پی قبلی تصویر ببینید و باید در هر لحظه آی پی جدید را از روی مودم بگیرید بهمین دلیل برای اینکه همیشه بتوان با یک آی پی ثابت تصاویر دوربین های مدار بسته را از راه اینترنت گرفت وجود آی پی استاتیک ضروری است.