آموزش نصب دوربین آی پی IP یا دوربین دیجیتال

شروع موضوع توسط mr-install ‏1 آوریل 2017 در انجمن آموزش نصب دوربین مدار بسته

  1. mr-install

    mr-install متخصص نصب درب اتوماتیک و کرکره برقی

    در بازار نصب دوربین مدار بسته و آموزش نصب دوربین مدار بسته قطعا یکی از مهمترین سوالات برای بسیاری از افراد نحوه نصب دوربین آی پی IP یا دیجیتال می باشد. در اینجا من میخوام بصورت خیلی کاربردی نصب دوربین آی پی رو آموزش بدم تا یک راهنما برای دوستان باشه.
    دوربین آی پی همانطور که از اسمش پیداست یعنی دوربینی که توسط آی پی IP قابل مشاهده هستش. آی پی بطور کلی نام یک سیستم در یک شبکه هستش مثلا اگر یک کامپیوتر و یک دوربین در یک شبکه وجود داشته باشد هر کدام از این دو ابزار باید نام خود را در شبکه داشته باشند تا بتوان آنها را شناسایی کرد که به این نام در واقع IP می گویند. یک آی پی یک عبارت چهار قسمتی است مثل 192.168.1.150 و...
    حال دوربین آی پی دارای یک آی پی مثل این می باشد. شما برای دیدن دوربین آی پی چندین روش دارید که در زیر اشاره می کنیم:
    1- کابل شبکه را از دوربین به مودم یا سوییچر وصل کنید تا متصل به شبکه شده و سپس در یک کامپیوتر که متصل به همان شبکه مودم می باشد آی پی دوربین را در مرورگر بزنید و سپس با وارد کردن شناسه و رمز عبور دوربین مربوطه تصویر را ببینید.
    2- کابل شبکه دوربین آی پی را به دستگاه NVR وصل کنید و تصویر دوربین را روی یکی از کانالهای NVR ردیابی کنید و مشاهده کنید.
     
  2. doorstar

    doorstar ستاره نصب درب اتوماتیک ایران

    در مورد آموزش نصب دوربین شبکه IP یک مورد دیگه هم من عرض کنم و اینکه شما می توانید با نرم افزارهایی نظیر IP Client روی کامپیوتر خود چندین دوربین آی پی که به شبکه متصل است را مشاهده کنید. یعنی دوربین های آی پی را به همان مودم و یا به همان سوئیچ شبکه ای که کامپیوتر شما متصل است وصل نموده و سپس در کامپیوتر خود نرم افزار IP Client را نصب و باز کرده و با دابل کلیک روی هر کانال در این نرم افزار می توانید دوربین های آی پی مختلف را مشاهده کنید.